FAQ

Hier vindt u onze antwoorden op veel gestelde vragen. Kunt u niet het juiste antwoord vinden of heeft u een andere vraag?
Neem dan gerust contact met ons op via info@itecluchtreiniger.nl of bel ons via 0571840844.
 

Innova

  • Ik heb interesse in de Innova, kan ik een offerte krijgen?
    Absoluut, u kunt hier een offerte aanvragen. 
  • Mijn innova geeft een E melding, wat nu?
    Probeer eerst de stekker uit het stopcontact te halen en een minuut later weer terug te stoppen,
    als de melding blijft terugkomen neem dan contact met ons op.
  • De uitblaasklep van mijn toestel sluit niet helemaal, hoe kan dit worden opgelost?
    Dit is een klein probleem wat makkelijk op te lossen is. Wij kunnen u een handleiding toesturen om het zelf op te lossen.
    Mocht u zelf niet heel handig zijn dan kunnen wij u hier natuurlijk ook verder mee helpen.
  • Hoe controleer ik de standaard kleppen en vervang ik de veertjes?
    Voor het controleren van de plastic kleppen en het vervangen van de veertjes hebben wij een filmpje gemaakt met uitleg. Deze kunt u hier bekijken.

  • Hoe vervang ik de plastic kleppen voor metalen roosters?
    Bekijk onderstaand filmpje voor de uitleg voor het vervangen van de plastic kleppen voor de metalen roosters.

  • Mijn Innova koelt/verwarmt niet meer zo goed, wat nu?
    - Neem eerst de stekker uit het stopcontact en plaats deze terug na ca. 1 minuut, vaak is een reset als deze al voldoende
    - Hangt het toestel helemaal verticaal (zowel zijdelings als voorwaarts/achterwaarts)?
    - Zijn de gaten in de muur 160mm in diameter en zijn deze volledig in lijn met de gaten in het toestel?
    - Zijn de kleppen aan de buitenzijde goed geplaatst? Van buiten gezien wordt de lucht aan de rechterzijde aangezogen en aan de linkerzijde uitgeblazen.
    - Gaan de kleppen goed open? Als er eentje dicht blijft is de luchtstroom en daarmee de mogelijkheid om warmte af te voeren beperkt.
    - Is de aan de buitenzijde uitgeblazen lucht goed gescheiden van de aangezogen lucht? Als de lucht in de open ruimte wordt geblazen is dit prima, maar de aangezogen en uitgeblazen lucht in een nauwe steeg geblazen wordt zal de aangezogen lucht voor een gedeelte uit lucht bestaan die net uitgeblazen is en die koud is als het toestel als verwarming wordt gebruikt en warm is als het toestel als airco wordt gebruikt. Het gevolg hiervan is dat de mogelijkheid om warmte aan de lucht te onttrekken (bij verwarming) of warmte aan de lucht af te geven (bij koeling) sterk beperkt wordt.
    - Is er geen vervuiling in het toestel of op het gaas van de aanzuigroosters?
    Als het toestel is gemonteerd gebruik makend van de stalen roosters met gaas is het zaak te controleren of er geen vervuilingen in het gaas zijn blijven hangen, als de luchtstroom wordt belemmerd gaat dit ten koste van de warmte-afvoerende capaciteit van het toestel.
    Als het toestel zonder gaas gemonteerd is kan het zijn dat het intern vervuild is, dan is het zaak dat de voorkappen verwijderd worden voor reiniging.
    - Staat het toestel nog wel op heating of cooling mode? Het is wel eens voorgekomen dat het toestel door aanraking van het display of afstandbediening op de ventilatiestand is geschakeld waarbij er dus niet meer verwarmd of gekoeld wordt.
    Het toestel koelt beter als hij op de cooling stand staat ten opzichte van de automaat (“A”) stand. Hetzelfde geldt voor de heating stand als het toestel moet verwarmen.
    - Staat het toestel wel op HC (heating/cooling)? -> zie pagina 8 van de handleiding.

    Door op de knop te drukken totdat alle drie de balkjes tegelijkertijd knipperen wordt de Dual Power stand geactiveerd waarbij het toestel maximaal zal koelen/verwarmen voor 30 minuten. Dit kan zinvol zijn om de temperatuur sneller op het gewenste niveau te krijgen waarna het makkelijker is om het op niveau te houden. Dit werkt alleen in de specifieke heating en de cooling stand, dus niet in de “A” stand.

    Heating only/cooling only

    Het is mogelijk om de verwarmings- of koelmodus te deactiveren volgens een eenvoudige procedure. Houd de A-toets op het aanraakscherm gedurende 5 seconden ingedrukt totdat HC (verwarmen en koelen) op het display verschijnt. Druk gedurende 1 seconde op de A-toets om over te schakelen naar de CO (Cooling Only) modus. Druk nogmaals op de A-toets om terug te schakelen naar HO (Heating Only). Wacht 3 seconden zonder iets aan te raken om de instelling op te slaan en terug te keren naar de normale bediening.

    Test die gedaan kan worden om vast te stellen of de 2.0 voldoende koelt/verwarmt

    Haal het toestel van de muur en laat het werken, een schema van de temperaturen die het toestel moet produceren zijn hier te vinden:

    10 HP https://www.dropbox.com/s/ko3tr50w8qankr3/Running%20test%2010%20HP_eng.pdf?dl=0

    12HP https://www.dropbox.com/s/i5d6nz1vuufcuq7/Running%20test%2012HP%20Inverter_eng.pdf?dl=0

    In de schema’s in deze bestanden is te zien wat de temperatuur van de uitgeblazen lucht moet zijn bij diverse omgevingstemperaturen. De schema’s zijn zowel voor koeling als verwarming.

    T_Amb Omgevingstemperatuur
    T1 temperatuur uitgeblazen lucht linkerzijde uitblaasopening
    T2  temperatuur uitgeblazen lucht midden uitblaasopening
    T3 temperatuur uitgeblazen lucht rechterzijde uitblaasopening
    T4 temperatuur aangezogen lucht achterzijde (= gelijk aan omgevingstemperatuur)
    T5  temperatuur uitgeblazen lucht achterzijde
  • Mijn innova sluit niet goed aan op de muur waardoor er via de onderzijde lucht lekt. Wat nu?
    Haal het toestel van de muur en haal ook de ophangbeugel van de muur af.
    Plaats aan de linker- en rechterkant een extra carrosserieringetje tussen de beugel en de muur zodat de beugel iets verder van de muur komt bij de ophangpunten,
    hierdoor heeft het toestel iets meer ruimte om alsnog zonder ‘luchtlekkage’ zijn werk te doen.
  • Mijn Innova heeft een lekkage, wat nu?
    Hangt het toestel waterpas? Zowel horizontaal als verticaal?
    Als u de standaard plastic kleppen gebruikt kan het ook zijn dat het toestel intern vervuild is. Om dat te kunnen controleren moet eerst het bovenste rooster verwijderd worden, daarna draait u de 2 schroefjes los waarmee de voorplaat vast zit. Ook de metaalkleurige plaat die achter de voorplaat zit moet verwijderd worden. Als dat is gebeurd kunt u nakijken of er vervuiling (vliegjes, stof ed.) aan de rechterzijde van de verdamper zit. Als er daar teveel vervuiling zit, stroomt het water over de vervuiling heen en stroomt het langs de condensopvangbak en gaat het lekken.
    In situaties waar de temperatuur dermate hoog is dat het toestel onafgebroken moet draaien in de hoogste werkingsstand kan het zijn dat de uitblaasklep en/of de aluminium strip boven de luchtuitlaat nat wordt, dit is omdat deze onderdelen zo ijskoud worden dat er water op gaat condenseren. Het kan ook wel eens voorkomen dat omdat de zijplaat van de verdamper contact maakt met het gootje en dat er water over de rand van het gootje loopt en dan tot lekkage kan leiden.
    FAQ Innova

Installatie van de Innova

  • Wat zijn de installatiekosten van een Innova?
    De kosten voor de plaatsing van een Innova kunnen verschillen. Er moeten met een aantal zaken rekening gehouden worden zoals het soort muur waar doorheen geboord moet worden en of er een sterk persoon aanwezig is die de installateur kan helpen. Neem gerust contact op met een van onze verkoopmedewerkers voor meer informatie.
  • Komt de installateur ook bij mij? (bijv: Limburg)
    Ja zeker! De installateur rijdt door heel Nederland. We kunnen zelfs zorgen voor installaties in België.
  • Wat als ik na de installatie service nodig heb?
    In de garantieperiode rijdt de servicemonteur door het hele land. Na de garantieperiode worden er wel kosten in rekening gebracht.
  • Waar vind ik het installatiesjabloon voor de gaten die geboord moeten worden?
    9HP: Klik hier.
    10HP/12HP/12HP ELEC: Klik hier.
    15HP: Klik hier.
    10HP/12HP Vertical: Klik hier.
  • Waar vind ik de installatiehandleiding?
    9HP: 
    10HP/12HP/12HP ELEC: Klik hier.
    15HP: 
    15HP H2O (Engels): Klik hier.
    10HP/12HP Vertical: 
  • Waar vind ik de gebruikershandleiding?
    9HP/10HP/12HP/12HP ELEC: Klik hier.
    15HP:
    15HP H2O: Klik hier.
    10HP/12HP Vertical: Klik Hier.
  • Hoe installeer ik de afdekplaat?
    Hiervoor hebben wij een handleiding gemaakt. Klik hier voor het PDF bestand. 
  • Hoe download ik de Innova App?
    Ook hiervoor is een handleiding (Engels) gemaakt. Deze vindt u hier.

Airtek

  • Het bevochtigingswiel van mijn Airtek PCMH45DW draait niet meer, wat nu?
    De synchromotor is kapot, het is dan zaak om deze te vervangen. Als u handig bent kunt u dit zelf proberen.
    Valt uw toestel nog onder de garantie? Neem dan contact met ons op, dan zullen wij het toestel retour halen en voor u repareren.
  • De filters van mijn Airtek zijn erg vies, kan ik deze vervangen?
    De filters kunt u zeker vervangen, u kunt deze via onze website bestellen en thuis zelf vervangen.

Overige vragen

  • Ik ben mijn factuur kwijt, kan ik deze nog een keer krijgen?
    Natuurlijk, stuur ons gerust een email en onze backoffice medewerker stuurt de factuur nog een keer naar u toe. 
  • Ik heb perongeluk het verkeerde factuur-/afleveradres gegeven, kan dit aangepast worden?
    Ja, dat kan. Geef het zo snel mogelijk door via de mail. 
  • Ik heb vorig jaar een bestelling gedaan en wil deze graag nog een keer bestellen, kan dat?
    Dit kan absoluut. Stuur een email met daarin het ordernummer, dan kunnen wij uw oude bestelling makkelijk vinden en opnieuw plaatsen.